Australian Open, new friends - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mariska - WaarBenJij.nu Australian Open, new friends - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mariska - WaarBenJij.nu

Australian Open, new friends

Door: mariskavm

Blijf op de hoogte en volg Mariska

23 Januari 2011 | Australië, Melbourne

Hey mates!

Het is nu zondag en vertrek zo naar Tasmanie. Heb net de shuttlebus geboekt via internet, dus hopelijk komt die opdagen om 14u.
Maar nu dus nog even de tijd om het verslag te schrijven!

Ik was gebleven bij vrijdag! De dag van Roger whaha. Om 9u opgestaan, ontbeten en broodje gesmeerd voor de middag. Het plan was om naar het centrum te gaan om wat te veranderen aan mijn telefoongebeuren van Telstra, want ik betaal me echt scheel, loopt de spuigaten uit. Ik denk dat ik iets fout heb ingevuld, snapte het al niet. En dat was idd het geval. Ik verander toch maar niet naar Vodafone, maar blijf bij Telstra, die hebben een betere dekking. Ik moest wel gelijk weer rechargen met 40 dollar! Belachelijk, want 30 zou ook genoeg zijn, maar die hoeveelheid was op. Tsja ze kunnen je alles wijsmaken natuurlijk, dus ik ben nu in totaal al 80 dollar kwijt aan mobiel geld, echt stupid me! Eigen schuld, had ik het maar beter moeten uitzoeken..
Nieuwe zonnebrand gekocht, want die is alweer op, al mijn kleding zit onder en is echt heel goor, dus moet eigenlijk even een wasje draaien. Geen zin in alleen. Ik wacht gewoon nog even en trek gewoon mijn vieze meuk aan.
Liep natuurlijk weer de verkeerde kant op, ik kan niet zo goed wennen aan deze stad. Sydney toch wat leuker. De tram genomen naar Flinders station en daar zag ik een tram richting Rod Laver Arena, dus die maar ingesprongen. Oke zo ging ie goed. De afstanden zijn best groot in deze stad, dat was in Sydney toch beter geregeld volgens mij.
Ik kwam pas om 12u15 ofzo aanschijten daar, Wozniacki was allang bezig, maar dat kon me eigenlijk niet zoveel schelen. Dit moest ook gebeuren! Ik zat op de kop van het stadion, lekker in de schaduw, naast niet al te smalle mensen whahaha lekker dan. Wel wat hoog, maar ja dat wist ik van tevoren. Met de mensen in de zon had ik nu al medelijden! Die waren me toch aan het wuiven met boekjes en al die petten/hoeden op!
Henin moest nu de baan op tegen Koeznetsova, na de eerste set toch maar even het stadion uitgelopen, want wilde eigenlijk Michaela even zien dubbelen. Nou, ook geen Nederlander te zien en ze stond weer eens op verliezen, dus ik was daar snel weer weg. Haasse tegen Roddick even gekeken op het scherm bij de Heineken beer-garden, die speelde in de Hisense Arena, was wel even geinig, maar echt compleet oranje mensen kon ik toch niet ontdekken! Ikzelf had wel een oranje shirtje aan, maar ja dat kon van alles betekenen natuurlijk. Haasse had weer eens een blessure, altijd hetzelfde, dus ging ook verliezen. Ik snel terug, want Henin was bijna afgelopen. Het einde van die partij nog even meegepakt en toen kwam Roger. Hij speelde goed!! Alle slagen liepen weer vlekkeloos en Malisse ging er dik af in straight sets. Maar ja. Wel echt weer geinig dat je daar dan zit in zo'n groot stadion, wel machtig gevoel ofzo..
De partijen op de andere banen waren ook al bijna afgelopen of niet meer interessant dus ik besloot gewoon weg te gaan. Het was ook gewoon ff klaar ofzo na twee dagen tennis. Zo leuk is het nou ook weer niet ;)
Het was inmiddels 18u. Tram teruggenomen vanaf Kings Garden, moest nog boodschappen doen, eten en douchen. Brian smste dat Chris, Will en hij om 7.30u hadden afgesproken in Urban hostel, daar kon je goedkoop drinken. Dat ging ik dus echt bij lange na niet redden..
Acaland st. in St. Kilda beach is ook erg gezellig, dus ik ben net gekke gerrit dat ik weer naar het centrum ga, maar ja. Ook overal koffietentjes en cakeshops, overal muffins en andere taartjes, niet te geloven! Dat ze nog niet moddervet zijn hier! Salade klaargemaakt en spullen gedropt in de koelkast. Kwam Marit tegen in de keuken, daar even mee gegeten en gekletst. Maarten gaat het trouwens niet redden hier op tijd te zijn, dus dat is wel jammer.
Boven in de kamer even praatje met David, hij bleef hier in het cafe biertjes drinken waarschijnlijk. Ik was pas om 22u klaar ofzo, ready to go. De tram genomen, daar wordt ik ook schijtziek van, weer een half uur in de tram. Ach, je leert de stad wel een beetje kennen natuurlijk. Het is wel fris 's avonds, koelt erg af.
Afgesproken met de jongens in de Turfbar, waar ik al eerder was geweest. Dat was het makkelijkst. Ze hadden een aantal vrienden meegenomen. Daar drankje gedaan en daarna liepen we een beetje te dwalen door de stad. Waar gingen we heen? Op naar club Cookie of zoiets. Je moest lid zijn/op de gastenlijst staan ofzo, partijtje interessant lopen doen daar, net doen alsof het een hele coole club is. Will was er al in geslaagd naar binnen te komen. Wij mochten er niet in, dus daar gaan staan bij een andere beveiliger, ging ie allemaal vragen stallen enzo. Opeens zei ie met hoeveel zijn jullie. Dus ik zei dat ik met Chris en Brian was en toen mochten we toch naar binnen. Heel vreemd deurbeleid. Zo leuk was die club niet trouwens. Maar moest ook alweer de laatste tram hebben van 1u. Anders moest ik weer een taxi nemen. Afscheid genomen van Brian, hij vliegt morgen naar huis. Ook Will en Chris gaan weg. Ik viel ook bijna in slaap in die tram, dus ging ook niet meer naar de Red Eye bar in het hostel. Lekker naar bed.
De volgende dag kon ik mijn bed niet uitkomen. Was echt heel lui, pas om 11.30u uit bed, maar de rest lag er ook nog. Ontbeten en afleveringen friends gekeken. Nog even geinternet. Al mijn vrienden zijn weg nu, dus voelde me een beetje verloren haha. Wat nu te doen? Dan maar opmaken voor het strand. Had mijn broodjes al gesmeerd en watermeloen gesneden. Boven op de kamer waren David en Luke nu ook wakker. Ze gingen uiteindelijk toch maar mee naar het strand. Beter, lag ik tenminste niet in mijn eentje. Voor dat strand hoef je het ook niet te doen, maar goed, wel even lekker gelegen tot een uur of 17u. Had geen zin meer om naar het centrum te gaan. David zou naar de sportschool en had nog wel een gratis pas over voor eenmalig gebruikt. Omgekleed, heengelopen 20 min. Bleek ie dicht te zijn! Wij balen natuurlijk! Hadden er echt zin in haha. Hij zou de volgende ochtend dan maar gaan, maar puntje bij paaltje kwam daar natuurlijk ook weer niets van terecht!
Ben even gaan eten beneden. Gedoucht.
In gesprek met Benji (ik zei al meteen, haha hondennaam) en Luke (andere). Luke had geen plaats om te slapen, alles nog steeds bomvol, dus kwam bij ons douchen en al zijn spullen lagen ook bij ons op de kamer. Met hun meegegaan naar Habitat hostel, samen met Maddie (een vriendin van hen), daar kon je in de tuin je eigen drank meebrengen.
Ze drinken hier goon, een goedkope wijn, die niemand echt lekker vind maar gewoon heel goedkoop is. Drankspelletjes gedaan. Ik snap nog steeds niet wat daar nu leuk aan is maar goed. Ze baalden als ze een heel glas achterover moesten slaan. Het was wel gezellig, maar ja wat wil je met 6ltr goon in een zak. Voor een biertje betaal je al snel 8-10 dollar dus ik snap het ook wel.
Later naar de Red Eye bar gegaan in Base. Dat was wel gezellig, want Marit was er ook, met Co en Rob en nog een Fransman. Later, toen we nog naar een andere club wilden, kwamen we er niet in, omdat die stomme Fransman te dronken was. En bedankt weer sukkel!!
Nou ja terug naar Base dan maar weer. Daar nog een drankje gedaan met de rest. Benji vroeg of ik meeging morgen naar een openlucht bios, maar ja dan ben ik al weg natuurlijk, wel jammer. Als je net weer mensen kent, dan moet je alweer weg, dat is wel jammer.
Ik was echt kapot rond 2.30u, lekker geslapen, vroeg op, want moet uitchecken voor 10u. Marit gaat naar het strand, misschien dat ik daar zo nog even heenloop. Weet niet.
Zo dus richting vliegveld naar Tasmanie, ben benieuwd.
Tot snel maar weer

xxx Maris

  • 23 Januari 2011 - 06:21

    Nienke:

    Wow, ben gewoon de eerste die reageert! Dat heb je als je op zondagochtend vroege dienst hebt :S Wel echt top dat je Roger weer even hebt gezien en zoveel mensen ontmoet. Ik snap dat het balen is om steeds weer afscheid te nemen, om nou steeds 'tot ziens' te zeggen komt ws. ook wat ongeloofwaardig over ;) Wel echt hardstikke leuk om je verhalen te lezen! Je bent lekker bezig dacht ik zo!

    Xx

  • 23 Januari 2011 - 11:47

    Marloes:

    Hey Maris!

    Wat een reis, nu al! Echt gaaf, dat je je zelf je tijd kunt invullen en niet afhankelijk van anderen bent.
    Waar zie je Roger de volgende keer? In New York of Parijs?

    Geniet lekker!

    Veel liefs vanuit Zaandam

  • 23 Januari 2011 - 12:19

    Yvon :

    Hoi Mariska..jeeh zeg wat leuk dat je in Australie bent ! Te gek hoor, helemaal in je eentje...Je hebt al van alles meegemaakt en gezien en genoeg lekkere mannen op de foto's te zien, dus je zal je niet vervelen, ha ha, ha
    Heel veel plezier ! Dikke kus van Peter Yvon Romy en Tom

  • 23 Januari 2011 - 21:49

    Klousje:

    Marissie!
    Had je niet gespot op tv! Wat een mooie foto's ook, alleen die met de kangoeroe moet wel even over hoor ;)
    Leuk om alles te lezen, kijk steeds uit naar een nieuw stukje. Veel plezier in Tasmania.
    Dikke kus X

  • 24 Januari 2011 - 12:36

    Viev:

    hey din,

    Wat een avonturen maak je mee daaro. En eindelijk je hunk in het echt gezien!
    En nu naar tasmanie, ben jaloers want dat lijkt me echt tha bomb!
    Geniet er maar lekker van en ik benieuwd naar je volgende verhalen.

    X viev

  • 25 Januari 2011 - 12:15

    Irene:

    Ga je kleren eens wassen joh:D Heb je niet zo'n tube van de kruidvat...
    Woeii, veel plezier in Tasmanie!
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Cradle Mountain!

Actief sinds 17 Dec. 2010
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 20139

Voorgaande reizen:

06 Mei 2018 - 26 Mei 2018

Indonesië

19 Oktober 2017 - 29 Oktober 2017

IJsland

01 April 2017 - 17 April 2017

Cuba

05 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Transmongolië express

30 Januari 2016 - 27 Februari 2016

Thailand en Cambodja 2016

21 Juni 2014 - 15 Juli 2014

Peru en Bolivia 2014

24 November 2012 - 30 December 2012

Argentinië, Chili en Paaseiland 2012

10 Januari 2011 - 16 Februari 2011

Australie 2011

Landen bezocht: