Door de outback naar Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Mariska - WaarBenJij.nu Door de outback naar Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Mariska - WaarBenJij.nu

Door de outback naar Alice Springs

Door: mariskavm

Blijf op de hoogte en volg Mariska

08 Februari 2011 | Australië, Alice Springs

Hai!!
Bedankt voor jullie lieve woorden enzo, ook op facebook en hyves! Echt leuk..
Ik was gebleven in Adelaide, de volgende dag zou ik vertrekken richting Alice Springs door de outback in 6 dagen. Eind van de middag in Adelaide nog even een fiets gehuurd, was eigenlijk gratis en naar het strand gefietst, 45min heen en 45 terug, was wel een vreemde gewaarwording dat links fietsen en over die gruke wegen, je wordt zowat van je sokken gereden. En dan met zo'n achtelijk helmpje op, erg charmant allemaal. Dacht even dat ik fout zat, maar uiteindelijk toch aangekomen. 's avonds proberen een kroeg op te zoeken met Dorothee, Fr. Belgie, maar dat is onmogelijk in Adelaide, zeker door de weeks want er is gewoon geen reet te doen! Boring city. VOlgende dag 5.30u op en wij samen werden opgepikt voor de outback tour.. Beetje tegenvaller, want al die schijtduitsers gingen ook mee op de tour, die waren in een ander hostel. Balen!! We hebben ons ook echt weer groen en geel geergerd, wat een asocialen zeg en gewoon Duits blijven lullen als je er tussen zit. Echt stom. Gelukkig was er Martiene uit Koog aan de Zaan en Sara (Dui) die waren wel echt leuk, dus we vormen zo'n beetje een 4-eenheid. Beetje jammer van de rest van de groep, want die waren niet heel erg geweldig. Saaie lui, die niet echt van wat lol houden, dus we moesten steeds tegen die chagrijnige koppen van die Duitse meiden aankijken, nive! Maar genoeg woorden vuilgemaakt aan hen. Op weg naar Quorn. De gids is Anna, weer een vrouwelijke guide, maar een vrolijke, enthousiaste meid, ongelofelijk he hard deze mensen werken..Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, constant proberen mensen te entertainen. Respect! En dan zo jong zijn..Het was heet, 40- 45 C, niet meer normaal. Wat wandelingen gemaakt. Vroeg bij het hostel. Was wel leuk in een uitgestorven stadje Quorn, snel een kamer ingepikt voor de neus van die Duitse meiden gnagnagna,4 persoons kamer met badkamer ensuite, waar we 2 nachten zouden blijven. Yes die is in de pocket en Martiene, Sara, Dorothee en ik waren blij. Die brutale Nederlanders ook altijd, snel je kont in die kamer werpen en dan inpikken whaha. De rest was namelijk allemaal 8p kamers en buiten douchen enzo haha. Je ziet me al gaan natuurlijk.Martiene heeft trouwens in Santpoort Zuid gewerkt, bij het tuincentrum, hoe geinig is dat! Er kon 's avonds helaas niet meer gelopen worden 's avonds vanwege onweer en regen.
Wel wat wallabies gespot bij een andere wandeling die we dan maar deden.Lizzards gezien, grote! Die Anna zo oppakte, stoere chick!
BBQ gehouden, kangoeroe gegeten (smaakte trouwens naar zweetvoeten).
Er is trouwens een probleem in Cairns, een cycloon gr 5, misschien wel op het nieuws gezien?? Maar die raast dus over dit gekke land en nu moet ik dus dinsdag naar Cairns vliegen en vanuit daar naar huis. Er was sprake van dat vliegveld aangedaan zou zijn en veel rommel en dat soort dingen, floods je kent het wel. Maar later bleek het dus toch mee te vallen. Gelukkig.. Maar wel even in de stress gezeten. Maarrr the red centre was ook bedreigd want hij trok het binnenland in!! Dus voorbereiden op slecht weer bij Uluru en Kings Canyon, we moesten ook nog camperen, lekker dan. We zien het wel..Ik heb het wel wat koud gehad zal ik je zeggen, maar gelukkig alles overleefd! Ben nu al in Alice Springs en vlieg deze middag naar Cairns. Vanuit daar een verslag van Uluru, KingsCanyon enzo, want moet nu stoppen. Ga even naar de flying doctors en naar de reptielen toe voordat ik wordt opgepikt door de shuttle bus! Verslag volgt dus nog!!
Oh ja nog even iets geinigs! Ik kwam vanmorgen Marion en Albert Jansma tegen uit Santpoort, in het hostel hoe toevallig! We waren erg verrast om elkaar te zien, herkenden elkaar niet zo een twee drie, maar ik kende ze wel van gezicht! Even gezellig gesproken, hun zoon reist daar met een reisgenootje en nu deden ze een deel van de trip samen!
Nou ik spreek jullie weer in Cairns!

Dikke xx

• 08 Februari 2011 - 06:58

Irene:

Tjongejonge, die Santpoorters zijn echt overal, getsie ;)
    Goede spirit, die kamers jatten van die draken, elke overwinning is er een!
    Geniet nog even van de laatste week, in NL is het nog steeds drap (qua weer dan), dus daar hoef je het niet voor te missen.
    kus:)

• 08 Februari 2011 - 07:57

Nienke:

Assertiviteit is een goede eigenschap :D Bedankt voor je kaartje!

• 08 Februari 2011 - 09:46

Claire:

Badkamer ensuite....You go girl!
    Misschien toch iets voor mij dat backpacken, hahaha.
    Miss you, veel plezier nog deze week.
    x

• 08 Februari 2011 - 15:16

Klousje:

Oeh, Marissie! Nog een weekje, blijft leuk om te kunnen lezen wat je allemaal meemaakt.
    Quorn is trouwens een vleesvervanger, niets van gezien? ;)
    Duitsers zijn ook stom! X

• 08 Februari 2011 - 22:18

Robby:

weer een leuk verslag, en leer mn grappige nichie steeds beter kennen. maare kangeroo's die naar sweet voeten smaken? hoe lang is het geleden dat je met je voeten in je mond zat ?? :-)
    have fun out back