Door de outback naar Alice Springs 2 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mariska - WaarBenJij.nu Door de outback naar Alice Springs 2 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mariska - WaarBenJij.nu

Door de outback naar Alice Springs 2

Door: mariskavm

Blijf op de hoogte en volg Mariska

09 Februari 2011 | Australië, Cairns

Okay, ben ik weer! Nu vanuit een broeierig Cairns!
Het waren lange afstanden die we moesten afleggen steeds in die kleffe, volgepakte bus, die echt heel muf rook door die plastisck bankjes! Smerig wel.. en dan nog zo'n zwetende Duitse vetklep voor me, nice.. Jan is ook al zo leuk.. een oude vent uit Noorwegen, die je perse constant moet aanraken, ook al ben je sweaty all over na een wandeling/klim oid, optetteren zou ik zeggen.
Wandeling naar Wilpena's pound, al die vliegen die op je gaan zitten! Maar Mara, dat net heb ik niet nodig gehad hoor! Het was warm, vooral met het klimmetje naar boven. Maar goed te doen. Vervolgens geluncht en naar de muurtekeningen van de aboriginals gereden, Yourambulla caves. Doorgereden naar ruines, maar mijn huis is ouder zullen we maar zeggen, dus was niet zo interessant.
En remember: drink lots of water. Hoor je constant, beetje overdreven is het wel.
Gedoucht en gegeten om 20u. Nog even hard zitten lachen met Dorothee, Sarah, Martine, even de groep doornemen natuurlijk en een plan maken dat we allemaal een goede plek in de bus veroveren haha. Dus Martiene gaat gewoon haar tas op die van een ander kwakken haha. Sarah was afgelopen zaterdag jarig tijdens de trip dus, dus moesten even wat leuks kopen en sterretjes, kaartje, slinger dat soort dingen. Wel leuk.
Op vrijdag richting Coober Pedy, het mijnstadje, waar 80% van de bewoners onder de grond leeft.
Het was stikwarm en benauwd. De plaatsen waren gelukt, hoe brutaal, maar de eenpersoonsstoelen zijn lekker, dan kan je lekker gestrekt en je benen kwijt.
Na de krant gekocht te hebben, bleek dat Cairns niet zo erg getroffen was, dus alle vluchten wel doorgang konden vinden, pak van mijn hart dus.
We vervolgen onze weg over de Stuart Highway, een rechte weg van Adelaide naar Darwin, waar we ergens halverwege zullen afslaan. Eerst naar Lake Eyre, het grootste Aus zandmeer. Was heet! Een grote zoutvlakte, lijkt op death valley, USA, ook zo'n hete wind weet je wel.
Het outbackgevoel begint wel te komen. Nog een bushpee onderweg en door naar Coober Pedy. Wat een oude meuk, overal aboriginals, ook gelukzoekers die dus nu blut zijn. Maar wel geinig dat we soort van ondergronds slapen. Rondleiding gehad door de mijn. Nou op een gegeven moment wist ik het allemaal wel met dat opaal, hoe het zo'n beetje werkt, maar ze ging maar door met vertellen. Gedoucht, gegeten bij de pizzeria en door naar de kangoeroeopvang! De meesten gingen niet, maar wel leuk om weer even te zien toch. We mochten zelfs kleine joey's vasthouden, echt lief!
Een doek gekocht daar en een boemerang, mag wat kosten, maar is wel geinig om te hebben.
Daarna naar de bar Desert Cave bar, wat gedanst enzo en gepoolt. Saaie groep, want die willen het liefst zitten en bier drinken en dat is hun idee van een feestje. Zoek het uit.

De volgende dag om 5u op, brekky gehad, al is er bijna niets meer over.. komt door die dikke voor mij!
Slinger opgehangen voor Sarah en cadeautjes gegeven. Vond ze leuk. Bus met ballonnen. Er waren er 3 jarig namelijk op dezelfde dag.
Soren en Simon zitten trouwens op hetzelfde vliegtuig naar Cairns, is wel grappig. Maria (Spanje) ook, maar dat is toch een raar wijf! Na een paar wijntjes is het over, ze is 50-60 ofzo, en is echt strontvervelend. Klinkt echt alsof ik het leuk heb he whahaha.
De grens over naar Northern Territory, de tijd gaat nu 1 uur terug! Ik kan het niet meer volgen.
Veel rijden, rijden, rijden. Op een gegeven moment arriveerden we bij ons kamp 16.30u ofzo. Het was een tentenkamp, het waaide echt keihard en het rode zand vloog je om de oren. Kamperen was dus niet echt een optie, wel jammer, dus gingen in de 4p tenten liggen die nacht.
's middags wat uitleg gekregen bij de voet van de Uluru en even iets gelopen. 's avonds naar de zonsondergang geweest, waar echt weer duizenden toeristen staan om foto's te schieten, eigenlijk echt te zielig gewoon.
Ayers Rock valt toch wat tegen, ik weet niet, het is gewoon een steen he in the middle of nowhere. Ik heb wel mooiere dingen gezien. Hoop dat Kings Canyon mooier is.
Alles is namelijk awesome in de ogen van de Aussies, maar zo awesome is het nou ook weer niet. Later BBQ gehad, afgewassen.
Nagepraat met Michael (Zwi), Simon (Den), Derek (Scho), Dorothee, was wel gezellig, om 0.30u gaan slapen en om 4.30u weer op voor weer zo'n bloody zonsopgang.
Die nacht dacht ik dat de tent zou opstijgen, zo hard waaide het en een lawaai niet meer normaal, maar goed we mochten niet klagen he met dit luxe kamperen.
Die zonsopgang was natuurlijk geen zak aan met die bewolking. Ik dacht een dingo gefotografeerd te hebben, bleek het een straat hond whahahaha nou weer een tegenvaller ;)
Toen de basewalk rondom de Uluru. Je mocht sowieso niet klimmen, want er stond veel te veel wind. Zouden we sowieso niet gaan doen ook hoor.
Het was windy, trui was zeker nodig. Echt een rare gewaarwording midden in de outback, midden zomer, normaal 40-45 C iedere dag, kaal, rood zand, geen groen, maar nu alles groen, koud, je mist dan een beetje het outback gevoel, dat is wel jammer.
Met Sarah gelopen en later ook met Martiene. Op sommige plekken mag je geen foto's nemen, omdat het heilige plekken zijn, het zal..Maar ondertussen wel allemaal dure dingen verkopen in het cultureel centrum haha, beetje hypocriet. Later naar de Olga's, Kata Tjuta, ook daar een walk afgesloten, dus een andere wandeling gemaakt. Was wel mooi, maar niet wow.
Het regende nu en was echt koud geworden, we zaten daar te vernikkelen in die open keuken, maar je kon nergens anders naar toe.
Om 15u naar Kings Canyon. Veel plassen water op de weg, ze zijn hier niets gewend, een buitje en alles staat onder water. We waren er pas rond 19.30u. Eenzelfde tentenkamp.
Eten gemaakt, nog wat nagepraat en lekker gaan slapen om 22.30u. Plassen overal.
De volgende morgen wandeling door Kings Canyon, en dat was echt fantastisch, lekker weer, gelukkig niet te heet, droog wat echt een geluk was. Want het was steil en rotsig, maar droog. Was erg blij met deze 3,5 u durende wandeling.Geluncht, 2 burgers op, veel te veel en 5 uur rijden naar Alice Springs waar we rond 19.30u aankwamen.Die balloon flight was ik te laat voor, maar voordat je iets boekt en het blijkt echt kutweer, is echt zonde van je geld, dus jammer dan. Afscheid van de Duitsers, auf wiederschnitzel!
's avonds toch nog afgesproken in de rockbar of had ik dat al verteld? Volgens mij wel.
De volgende dag dus naar Flying doctors geweest en slangen rond mijn nek gehangen, was wel geinig. Vlucht naar Cairns was goed en rond 20.30u aangekomen. Wat rondgekeken en het is echt een prima hostel!!! Ben ik blij mee, ik vermaak me hier wel.
In gesprek met Dennis, Dui, nu woonachtig in Engeland, Jamie en Jonathan, gekke Engelsen die het natuurlijk alleen maar over sex kunnen hebben! Vanavond maar even zijn verjaardag vieren in de club van het hostel. Wordt wel leuk denk ik! Ze willen zaterdag met de auto naar watervallen om daar te chillen, weet nog niet of ik meega. Weet ook nog niet precies wat ik ga doen hier, nu met Dennis naar het strand lopen zo. Ben benieuwd.. Hij zit al even te wachten!
Tot snel
xxxx

• 09 Februari 2011 - 16:33

Naomi:

Iell vieze duitsers haha!
    Geen andere leuke vent in je reisgroepje ;) ?

Veel plezier nog!!
    Het klinkt allemaal super gaaf!

XXX

• 09 Februari 2011 - 21:27

Inger:

Wat maak veel dingen mee. Nog veel plezier de laatste dagen

• 10 Februari 2011 - 14:11

Ludy:

Heddy en ik hebben ons weer zó vermaakt en gelachen om al je gekke uitdrukkingen en "kritiek" op dingen.
    Alles bedoeld met een knipoog natuurlijk en we horen het je zeggen..haha
    Echt onze Maris hoor !!
    Tot over 'n week. xxx