Thredbo, Lake Entrance, Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mariska - WaarBenJij.nu Thredbo, Lake Entrance, Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mariska - WaarBenJij.nu

Thredbo, Lake Entrance, Melbourne

Door: mariskavm

Blijf op de hoogte en volg Mariska

21 Januari 2011 | Australië, Melbourne

Hai luitjes!!

Bedankt voor al jullie reacties! Leuk!
Ik was gebleven in Thredbo. We moesten door met die bus. Die ochtend in het wintersportoord Thredbo de stoeltjeslift gepakt omhoog en een mooie wandeling van 3 uur (retour)gemaakt naar de top van Mt. Kosciusko, het hoogste punt van heel Australie. Was wel gezellig ook, beetje gelachten met voornamelijk Denise, Duitsland en net 18 jr (schijnbaar is dit toch mijn niveau ofzo ;)) en nog wat anderen. Sommigen zijn niet echt leuk. Mooi landsschap, lijkt wel een beetje op Nw. Zeeland.
Onderdeel van de Snowy Mountains dus, nou ik heb een paar besneeuwde stukjes gezien, en dat was het dan ook wel. Het was stralend mooi weer, maar wel wat frisjes, dus een vestje had je wel nodig. Na 3 uur dus terug bij de bus en toen was het ook wel klaar zeg maar. Een aantal jongens waren het downhillen, echt cool.
Geluncht in een plaatsje onderweg en nu 5 uur in de bus naar Lake Entrance. De groep kent elkaar nu wel beter gelukkig, wel wat gezelliger.
Onderweg rood gesteente, verbrande bossen, groen en de snowy river. Erg mooi allemaal, ondertussen wat didgeridoogeluiden in de bus, jaaa radio Sonic is altijd je van het.
We passeren de grens van Victoria.
Een kangoeroe gezien in het wild, de dag erna zullen er nog vele volgen! Je kan hier dus echt rondrijden zonder ook maar 1 persoon te zien, nou ja 2 auto's dan onderweg.
We spotten ook nog een koala! Dat was tof, hij zat alleen een beetje hoog in de boom, maar hulde aan degene die hem spotte!
Doorgereden naar Lake Entrance, waar we sliepen in een hostel. Alle meiden op een dorm, met Denise boven mij. Daar wat gegeten, vis (scheen haai te zijn?) Het was wel gezellig, facebookgegevens uitgewisseld.
Gedoucht en even tv gekeken in de tv kamer met Brian uit Canada.

Om 6u opgestaan om te gaan ontbijten.
Voor 3 uur gereden, geprobeerd wat te slapen, maar dat ging niet echt. De stoelen staan te recht en kreeg er echt een stijve nek van.
Wat lunch ingeslagen voor vanmiddag, want dan zitten we in the middle of nowhere. Een brood, philadelphia, komkommer en cola. Hoppa weer 13 dollar kwijt, het is niet te geloven!!
Zou misschien meegaan met een tour met de meiden, maar dit gaat hem niet worden, want ze doen mede de great ocean road en die staat nog op mijn programma.
De hostels in Melbourne zijn echt bom en bomvol. Echt erg, want Sonic kan nu geen hostels regelen voor iedereen. Laat ik dus al een hostel hebben! De anderen zijn aan het bellen geslagen voor een hostel, maar de prijzen liggen inmiddels als op 50/60 dollar per nacht. Echt erg.
We reden naar Wilson NP, daar stukje gewandeld en echt veel kangoeroes gezien, geen wallabies, maar echte grote! Veel foto's en een plasje achter een struik verder (ja je leeft in de bushbush of niet) moesten we weer door. Olivia, Eng liep nog te kotsen midden tussen de kangoeroes haha, het ging snel beter.
Het was echt gaaf daar! Als je te dichtbij kwam sprongen ze snel weg.
Doorgereden naar het strand. Kak, het was wat bewolkt! Later ook wat regendruppels. In plaats van dat we nou op het naastgelegen strand gaan liggen, nee er moet natuurlijk weer 50 min. gelopen worden naar het Squeezy beach of zoiets. Het zand is daar zo fijn dat het onder je voeten piept. Het is dan de lucht die je hoort tussen de korrels. Als ik het goed begrepen heb natuurlijk, soms kan mijn aandacht er niet bijhouden hoor. Eenmaal op het strand werd het weer wat blauwere lucht en hebben we nog even van de zon kunnen genieten. 2 jongens gingen nog even zwemmen, nou dag ons te koud.
Doorgereden naar Melbourne en Lauren en ik werden als eerste afgezet in het base hostel in St. Kilda. Vlakbij het strand, maar wel verder weg van het centrum. Wat nummers uitgewisseld met Denise en Brian, we gaan nog uit die avond.
Ingecheckt, mezelf geinstalleerd. Ongelofelijk wat een zooi op die kamer, maar wel een schone, mooie kamer met een prachtige badkamer welliswaar. Ik blijk met 5 jongens op de kamer te liggen, maar had even het rijk alleen, dus snel gedoucht. Beneden was een gratis BBQ, dus daar maar aangeschoven.
Lauren ging ook mee stappen. Eerst een tram genomen naar het centrum en ongeveer 1,5u gezocht naar de Turfbar, op doordeweekse dagen schijnbaar de place to be. Maar ik had het helemaal gehad met dat geloop de hele tijd. Brian en Denise konden we ook al niet vinden, die zaten in de Subway, maar de enige die wij zagen was dicht. Uiteindelijk elkaar en ook de Turfbar gevonden gelukkkig, want begon echt weer chagrijnig te worden. Het was een leuke backpackersbar, beetje gedanst enzo. De laatste trams doordeweeks rijden rond 12.13u. Daar kwam ik pas later achter, dus moest een taxi naar huis nemen. Kak! Echt vet dom, maar goed dat weet ik nu ook weer. Iedereen in mijn kamer lag al te maffen.

De volgende dag 8.30u opgestaan en afgesproken om te chillen met Brian en Denise in Royal Botanic Gardens.
Even gesproken met David, een Ier, hij slaapt onder mij, wel grappige gast. Naar de gardens gegaan met de tram. Zwart gereden, had geen gepast geld. Als ze me snappen, dan speel ik toch voor domme toerist. Een Nederlands meisje ging vandaag naar de AO, woont in St. Pancras, toch grappig. Lekker gelegen in Kings Domain, waar ook de Shrine of Remembrance staat. Brian kwam ook en Denise moest wachten tot 14u tot ze opnieuw kon inchecken.
Met Brian gechilled, momument bekeken (mooi uitzicht over de skyline van Melbourne!), naar de royal gardens gelopen en geluncht. Toen smste Chris of we nog naar het tennis kwamen. Groundticket voor 29 dollar. Ach wat, we gingen wel. Ongelofelijk hoe makkelijk je een kaartje kan kopen, zo anders dan Wimbledon!
Tennis was wel leuk, we liepen maar een beetje rond, Brian weet niets van tennis. Woont in Whistler, Vancouver, dus snowboard de hele dag en heeft zijn skateboard aan zijn backpack gebonden. Echt zo'n Canadees weet je wel. Hij is wel cool.
Er was een beergarden, oa van Heineken, compleet met tulpen en Hollandse huisjes, wel grappig. We konden niemand vinden, dus prima. Dacht dat Haasse zou dubbelen, maar eenmaal daar aangekomen stonden daar 2 paki's, balen! Waarschijnlijk vervangers ofzo!
Wat gegeten buiten het complex, naar Flinders st. gelopen. Binnen was gewoon te duur.
Mams gebeld, ze zei dat het programma bekend was! Dus dat Federer speelt in de day-session!! YES! Dus ik heb een kaartje voor overdag! Niet te geloven, 2x goed gegokt met het kopen van een centre-court kaartje! Goede dag en goed dagdeel. Haasse speelt in de Hisense Arena, die zal ik niet zien, want dan moet je ook een kaartje voor dat stadion hebben. Dat is wel jammer, maar helaas.
Teruggelopen (voor mij was het wel klaar, maar goed Brian wilde wel) en bleek dat we ook Margareth Court op konden. Daar speelt Andy Murray! Dikke rijen overal om naar binnen te mogen, stadion zat al bomvol. Toch maar in de rij en we waren toch al snel aan de beurt! Ik kwam op rij 2 te zitten!! VET! Want ik kon hem zowat aanraken en zat vlak naast zijn coach! De sfeer is fantastisch. Niet zo mooi als Wimbledon (zo kassiek), maar de relaxte sfeer, bijna geen controles, gratis afgeven van bagage, geen rijen. Dat was echt goed geregeld. Het schemerde al, stadion mooi verlicht en joelende mensen voor Murray, gekke schotten. Murray won! Mooie foto's gemaakt!
Toen naar huis met de tram, inmiddels 22.30u. Ik kwam David nog tegen, we zagen een groot feest in het hostel,niet te geloven! Constant geschreeuw en gegil, wedden dat er dronken Engelse meisjes waren die hun t-shirt uittrokken, kan niet anders..
Gedoucht en ben nu dus op internet. Zo lekker slapen en morgen weer tennis! Waarschijnlijk ook even de stad in morgenavond, moet even kijken. Verder de plannen: St Kilda Beach, misschien wel fietsje huren, maar weet nog niet zeker. Moet nog zonnebrand hebben (allemaal op, het gaat hard) en even iets regelen met die telefoon, want dat pre-paid gebeuren gaat toch echt wel erg hard, moet goedkoper kunnen. Zondag vertrek ik naar Tasmanie met het vliegtuig.
Nou lieve mensen, ik ga slapen, ik schrijf snel weer!

xxx

  • 20 Januari 2011 - 15:41

    Suus:

    Hai Maris,

    Wat een verhalen weer! Leuk hoor!
    Ik kijk elke dag even of je nog wat geschreven hebt.
    Trouwens...dat broekje op de foto komt me bekend voor! Volgens mij is hij ook een keer in nieuw zeeland geweest hahaha! ;)

    X

  • 20 Januari 2011 - 19:42

    Irene:

    Yessssssssssssssssssss Roger! Haha, gelukkig:). Ik vind het tof dat je het tof hebt! Kangoeroes zijn ook stoer, beter dan kevers in ieder geval (maris, o maris wie pakt er dan ook iets op wat op een kever lijkt, getsie :D)
    Ben jaloers op je reis alleen je moet wel wat meer gaan slapen hoor, anders heb je vakantie nodig om van je vakantie bij te komen.. (zei de moeke die met babyspuug op haar trui in dr slobberout-fit op de bank hangt om acht uur s avonds en dus eigenlijk niets mag zeggen, haha:D)
    Kus!

  • 20 Januari 2011 - 23:13

    Gaaf Geniet Ervan:

    hoi maris...gaaf om te lezen wat je allemaal mee maakt...om jaloers van te worden! Zitten wij hier een beetje midden in de nacht tennis te kijken...geniet ervan...ik ben benieuwd naar je tennis fotos....maak er wat moois van en ik blijf je volgen...monique vd voort

  • 20 Januari 2011 - 23:21

    Evelien:

    Heey lieve zus!!

    Jeetje wat een onwijs leuk en lang verhaal weer om te lezen!! Echt leuk hoe je schrijft, zie het helemaal voor me! :-)
    Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt schat en gaaf dat je veel leuke mensen ontmoet!
    Oh en ik ben trouwens echt onwijs jaloers dat je Federer weer gaat zien!! Als die nepperd maar niet speelt zoals op Wimbledon whahahaha ;-)
    Ook echt super mooie plek tijdens de partij van Murray!

    Heel veel plezier nog en we spreken elkaar (hopelijk) snel!!

    Dikke kus en doe voorzichtig!! XXXXXX

  • 21 Januari 2011 - 09:50

    Lianne:

    Ey Mariksa!
    Leuk allemaal joh! Geniet er lekker van want hier is het drama weer:P
    Zie je op de hockey:P
    x

  • 21 Januari 2011 - 13:01

    Nienke:

    Je begint haast op een echte groupie te kijken die Roger overal achterna reist... Maar geniet ervan!!

    Xx

  • 21 Januari 2011 - 14:49

    Maartje@:

    Mariss!! Wat een gezelligheid!! Leuke foto's hoor! Post er ff nog wat meer!! Man het is toch niet te geloven wat jij allemaal in een dag meemaakt!! Hahahahaha!! Have fun chick!
    xx

  • 21 Januari 2011 - 19:21

    Mara:

    Aaaaaah Maris zo herkenbaar allemaal!! Ground pass was twee jaar geleden ook 29 dollar, haha! Echt supervet dat je naar Murray bent geweest, die speelde ook toen wij er waren. Iedereen gaat echt uit z'n dak he!
    Verder hadden wij daar ook een bike gehuurd en waren we naar het strand gefietst, was wel lache (niet verwalen...). En die Engelse meisjes, haha! Genant he... Extreem korte rokjes en aan het eind van de avond inderdaad zelfs zonder shirts... Naja, in ieder geval erg leuk om je verhalen te lezen! I'll keep watching you! xxx

  • 22 Januari 2011 - 15:15

    Patricia:

    Hey mariska wat super leuk om je verhalen te lezen en wat je allemaal al heb meegemaakt! Ik zei al tegen je zus als ik het had geweten dat je zo graag naar australie wilde dan had ik zeker meegegaan aangezien ik dat ook nog steeds op me lijstje heb staan om ooit te doen! Helaas hoorde ik het veel telaat haha..... Nou heel veel plezier en doe voorzichtig hé en tot snel! x patricia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Cradle Mountain!

Actief sinds 17 Dec. 2010
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 20205

Voorgaande reizen:

06 Mei 2018 - 26 Mei 2018

Indonesië

19 Oktober 2017 - 29 Oktober 2017

IJsland

01 April 2017 - 17 April 2017

Cuba

05 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Transmongolië express

30 Januari 2016 - 27 Februari 2016

Thailand en Cambodja 2016

21 Juni 2014 - 15 Juli 2014

Peru en Bolivia 2014

24 November 2012 - 30 December 2012

Argentinië, Chili en Paaseiland 2012

10 Januari 2011 - 16 Februari 2011

Australie 2011

Landen bezocht: