Sydney, Surfcamp, op naar Melbourne - Reisverslag uit Thredbo Village, Australië van Mariska - WaarBenJij.nu Sydney, Surfcamp, op naar Melbourne - Reisverslag uit Thredbo Village, Australië van Mariska - WaarBenJij.nu

Sydney, Surfcamp, op naar Melbourne

Door: mariskavm

Blijf op de hoogte en volg Mariska

17 Januari 2011 | Australië, Thredbo Village

Hai iedereen!

Bedankt voor de lieve en leuke reacties! Leuk om te lezen, en Maar je slotje heb ik nog niet gebruikt, maar ik vergeet hem niet meer hoor! Ik gooi gewoon alles neer en dan komt het wel goed ;) Wie wil er nu gore was? Echt alles is al vies van het zand en andere smerigheden, niet te geloven. Mijn backpack krijg ik al niet meer dicht, dus heb mijn schoenen er maar aan vast gebonden whahaha
Waar was ik gebleven.. Oh ja vrijdag Aukje opgezocht in het Casino in Darling Harbour, was ff gezellig, zij en haar zus/zwager en achternichtje hadden de trein van ong. 24u, dus ik ben nog even het cafe ingelopen, waar ik Robbert en Maarten tegenkwam. Was erg gezellig, weer rond half 4 in bed ofzo.
En om 5.45u moest ik alweer op, want moest uitchecken en op naar de Sidebar, waar ik werd opgehaald voor Surfcamp! Stond ik daar om 7.15 (was ong. 20 min. lopen), kwamen ze in eerste instantie niet. Ik dacht, ben ik wel goed? Ik had geen nummer of iets, dus lekker dan. Ik naar binnen in het hostel, deze heeft even gebeld voor me en ze zouden er aan komen. Komen ze om 8.15u aankakken, fijn! I'm so sorry...! Nou ja het waren relaxte gasten, no worries!
De rest van de groep waren allen afkomstig van een ander hostel, deze hadden elkaar daar ontmoet, dus kenden elkaar al. Fransen (altijd een klik tussen ons :p, Duitsers, altijd fijn, een Indo, Zweed, Denen, dit moet wel goed komen. Het was een leuke groep. Al word je echt wel moe van dat geklets over je afkomst de hele tijd, alsof je het nergens anders over kan hebben, nee dus haha.
Het was ook echt een aftands busje trouwens, echt zo'n roadtrip busje, het paste helemaal in het verhaal, wel geinig. Met van die surfers die uren over goede golven kunnen praten.. het zal je maar interesseren.
De regen kwam in eerste instantie met bakken uit de lucht, op naar het noorden dus. De instructeurs Tino en Jonas zoeken de meest geschikte surfplek uit. Het blijft een beetje bewolkt, maar ondanks dat verbrand je levend. mijn hoofdhuid ook beetje verbrand, ondanks iets van 15x smeren, niet meer normaal! Iedereen liep dan ook met dikke lagen zonnebrand op, lekker charmant :)
Het duurde eeuwen voordat de surfboards waren uitgepakt en iedereen een wetsuit aan had. Toen nog met alles naar het strand lopen 10 min ofzo, ik was al gebroken toen ik daar aankwam! Misschien ook wel door slaapgebrek hoor.
Nou wat betreft het surfen kan ik kort over zijn. I suck really bad. Wist ik eigenlijk al van tevoren, maar ach, de anderen bakten er nou ook niet echt veel van. Jammer dan..
Gelunched op het strand, daarna nog een surfsessie.
Na afloop zaten we even te chillen en verschenen er allemaal dolfijnen die aan het "surfen" waren, heel cool.
Op de terugweg rond 17u bier ingeslagen, eten en op naar de cabin. Was een schattig huisje bij een meer, waar we allemaal sliepen, aten en bij het meer zaten (en de anderen dus bier dronken)
Ik pakte nog een Christmas beetle (goud/rood) op, die vastzat aan een elastiekje, omdat ik dacht dat het zo'n kermisding was weet je wel, was ie echt, dus ik schrok en gaf hem een zwieperd. Bleef er nog een poot in mijn vinger haken ook, getver.
Gesproken met Henry, er kwam een heel levensverhaal, waar ik niet echt in geinteresseerd was maar goed, het moest maar. Rond 1u naar bed gegaan, heerlijk geslapen.
Pijn in mijn kont, nou eigenlijk overal wel, want ik ben overal op gevallen. Iedereen had er last van.
Volgende morgen ontbeten met z'n allen en op naar het strand. De golven zijn er zwaar, het zijn niet echt kleintjes.. Dat maakt het moeilijk. 's middags BBQ op het strand. Om 16.30u zouden we ongeveer naar Sydney vertrekken, maar dat liep natuurlijk weer gigantisch uit. Ze schieten gewoon niet op hier!! Erg traag allemaal. Ook bij dat hostel moet je eeuwen wachten. Ben gewoon niet laid-back genoeg denk ik haha. Nog wallabies gezien in de vrije natuur, echt schattig en je kon ze gewoon aaien!, wat foto's genomen, facebookinfo uitgewisseld voor fotoshare. Dus we waren zo rond half 9 in Sydney ipv half 7. Nou die gratis maaltijd heb ik dus maar overgeslagen bij the Gaff ja, daar werden we ook afgezet. Ik had het ook gewoon wel gehad eigenlijk. Ik moest nog inchecken, bellen, douchen (want ik was echt goor!)enzo, dus moest nou echt opschieten. Taxi genomen naar het hostel, want ik had geen zin meer. Was niet zo duur, redelijk dichtbij, maar lopend met behoorlijk wat kilo's bij je had ik geen zin meer in.
's Avonds had ik afgesproken met Maarten, wat gechilled in en rond Hydepark, was 2 uur thuis en om 6.45u zou ik opgehaald worden door de OzEx, richting Melbourne.
Vanmorgen dus vertrokken naar Thredbo, waar ik nu zit. Nieuw beltegoed gekocht, die 20 dollar is alweer op, ook geen idee hoe dat kan. Airco van de bus is down, goed geregeld. Ook echt weer een aftands busje.
De groep is misschien niet heel geweldig, zo op het eerste oog, maar ach ik ben toch even afgeschreven vandaag. Wat geslapen in de bus, ik geloofde het allemaal wel even. In canberra naar het New Parliament House geweest, de tourguide Sonic blijft maar praten, dat kan ik nu even niet hebben haha. Wel een leuke, stoere Australische vent trouwens.
Geluncht en door naar Tredbo, dat was wel even rijden ja. Hier zitten we bij de Snowy Mountains, waar geen snow is, stralend blauwe lucht, in een skioord, wel grappig. Diner gehad hier en wat rondgehangen 's avonds. Zo maar eens naar bed, want ik ben de laatste.
Morgen een 3 uur durende wandeling in de bergen. Beter dan het parlement bezoeken denk ik.
Het schijnt dat in Victoria en Tasmanie ook behoorlijk wat regen valt en dat de Great Ocean road afgesloten wordt. Hopen en bidden dat het beter weer wordt daar. Want hier is het goed.
Nou jullie horen wel weer van me!

xx

• 17 Januari 2011 - 12:20

Ludy:

Wat weer geweldig leuk geschreven Maris.
    Ik ken het verhaal natuurlijk in grote lijnen door je belletje maar door alle details in je verslagen is het echt meegenieten !!
    Wees gerust: ik had me vergist.
    Roger is niet geblesseerd en doet gewoon mee hoor.
    Dus nog alle kans dat je hem vrijdag kan zien spelen !!
    Jij 'n heerlijk zonnetje, wij hier weer regen natuurlijk dus geniet daar maar door !!
    Liefs pap en mam

• 17 Januari 2011 - 12:50

Klousje:

Haha Maris, wat had je nou in je vinger hangen?! Gister 3-op reis gezien: Australie: je moet ook oppassen voor krokodillen en kamelen ;) Leuk om te lezen, blijf lekker schrijven.
    Dikke kus X

• 17 Januari 2011 - 14:27

Maartje:

Kak... wat een verhaaaaal weer! Klinkt goed! Maar WIE is Maarten :P

• 18 Januari 2011 - 11:58

Robby:

hey maris wat een heerlijke verhalen.
    goed dat je het avontuur op zoekt hoor.
    have fun outback
    greetz van je neef :-)

• 19 Januari 2011 - 07:21

Nienke:

Voelde je je net Pamela Anderson in je wetsuit rennend met surfplank over het strand? Vet koel!!

Xx

• 19 Januari 2011 - 09:42

Esmee:

Nou Maris maris toch! Wat een fijne verhalen!! Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt :)
    Blijf schrijven ..liefs

• 19 Januari 2011 - 16:51

Christel:

Tja wat moet ik hier nou weer op zeggen..... :):):):):):) hihihi.
    Gewoon weer hiiiilarische belevissen!
    Jij kan een kever nog spannend maken hahahahaha!

Enjoy!

xx Chris

• 19 Januari 2011 - 17:08

Inger:

Hoi Maris, weet eindelijk hoe ik je kan bereiken. Wat een leven heb je nu. Volgens mij is het toch niet zo erg om in je eentje te reizen aan je verhalen te lezen. Geniet maar lekker van het mooie leven.

• 20 Januari 2011 - 08:08

Jacky Van Dam:

Heerlijk om die verhalen van je te lezen, druk programma heb je! Lay-back zit ook niet echt in je...busy bee!! You have to learn that....geniet
    er lekker van, groetjes